گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱مرداد

علف هرز به گروهی از گیاهان که می‌توانند در حد بالایی از لحاظ کمی و کیفی به محصولات سالانه و دایمی در یک سال خسارت بزنند گفته می‌شود. به بیان دیگر علف هرز گیاهی است که ناخواسته در زمین‌های کشاورزی رشد می‌کند و با رقابت با گیاه اصلی به کمیت و کیفیت آن آسیب می‌زند.

نسترن سعادت
۲۸مرداد

مبدأ هلو نواحی گرم چین است که در آنجا از حدود 3000 سال پیش از میلاد مسیح کشت می شده است. در حال حاضر جنگل های گسترده ای از گونه های وحشی هلو در چین وجود دارد.

هلو انجیری یا هلو دیسکی با نام علمی Prunus persica از واریته donut، نوعی از هلو است که به دلیل ظاهرش به این نام نامیده می شود.

نسترن سعادت
۲۸مرداد

وانیل منبع اصلی طعم وانیلی بوده و حاوی محتوای زیادی وانیلین می باشد. این گیاه ابتدا در مکزیک و گواتمالا پرورش پیدا کرده و در هیچ جای دیگر دنیا نبوده است. وانیل به بزرگترین و قدیمی ترین گروه گیاهان گلدهنده (خانواده ارکیده یا ثعلب) تعلق دارد.

نسترن سعادت
۲۸مرداد

نارنگی همچنین با نام ماندرین نیز شناخته می شود. مزهی ترش و شیرین تری از پرتقال دارد. در پزشکی سنتی ایرانی طبع این میوه را سرد و تر می‌دانند. .نارنگیهای ماندارین اصولاً ازاسپانیا می آیند و با درصد کمتری از مکزیک و مراکش هم تامین می شود.در چین و آمریکا نیز به میزان بسیار زیاد کشت می شوند.

نسترن سعادت
۲۷مرداد

درخت نارگیل، درختی زیبا و تنومند است که بطور قائم رشد کرده و بدون انشعاب می ‏باشد. مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت‌ های این درخت استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می ‌کنند. این گیاه ابتدا در جنوب آسیا کشت می ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد. قسمت های قابل استفاده این گیاه شامل: ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) می باشد. ضرب المثلی درباره نارگیل بین مردم اقیانوس آرام با این مضمون معروف است: هر کس که درخت نارگیل می کارد، برای خودش و خوانواده اش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند. این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده می باشد.

نسترن سعادت
۲۷مرداد

"لیمو ایرانی" یا "لیمو ترش شیرازی" یکی از گیاهان خانواده سداب و جنس مرکبات می باشد. این گیاه یک هیبرید بین گونه های Citrus aurantifolia و Citrus limon یا C. medica است.

اگرچه گونه های مختلفی از جنس سیتروس وجود دارد که به عنوان لیمو شناخته می شود ولی گونه ی C. latifolia یکی از گونه هایی است که برای مصارف تجاری کشت گردیده و یکی از پرفروش ترین گونه های لیمو است.

نسترن سعادت