گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۱تیر

درختی است گلدار از خانواده گل سرخیان می باشد دارای حدود 30 گونه است . گلابی معمولی یا اروپایی از گونه communis می باشد و کشیده بوده و دارای دانه های سنگین است.

انواع دیگری از گلابی وجود دارند که به گلابی آسیایی معروف است که شکل آن‌ها شبیه سیب است.در منابع آلمانی منشا گلابی را درکوههای البرز ذکر کرده اند.انواع مختلف گونه وحشی آن در جنگلهای گیلان وجود دارد که به لهجه گیلانی اربه خوج و سنگ خوج معروف اند.

نسترن سعادت
۱۱تیر

گیلاس بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه می باشد و به احتمال زیاد بذر آن در زمان های بسیار قدیم ، توسط پرندگان ، به نقاط مختلف آسیا و اروپا برده شده است .ایران با تولید ۲۲۵ هزار تن (۱۲درصد تولیددنیا) سومین تولید کننده گیلاس در جهان می‌باشد (بعد از ترکیه و آمریکا) یکی از قطب‌های عمده تولید گیلاس در ایران دشت کهریز ارومیه و شهرستان اشنویه ( پایتخت گیلاس ایران) میباشند.

نسترن سعادت
۱۱تیر

گیاه "گوجه فرنگی درختی" یکی از 30 گونه ی شناخته شده جنس Cyphomandra از خانواده ی بادمجانیان (Solanaceae) است. میوه های این گیاه بسیار شبیه میوه های گوجه فرنگی استو معمولاً نیز به صورت پخته شده و یا همراه با شکر مصرف می گردد.

این گیاه بومی رشته کوه های آند از پرو و شیلی است. و هم اکنون به صورت تجاری در کالیفرنیا و نیوزیلند کشت می گردد.

نسترن سعادت
۱۱تیر

در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح، اسکندر کبیر گردوی ایرانی را از ایران به مقدونیه و یونان برد. این گردو بعدها توسط رومیان در جنوب اروپا و شمال آفریقا گسترش یافت. در قرن 17 این گونه گردو توسط استعمارگران انگلیسی به شرق اروپا و همچنین آمریکا معرفی شد. مهمترین مناطق رشد گردوی ایرانی در اروپا فرانسه، یونان، بلغارستان، رومانی و یوگوسلاوی است. در آسیا چین بزرگترین کشت گردوی ایرانی را دارد. در آمریکای جنوبی شیلی و در آمریکای شمالی ایالت کالیفرنیا بیشترین میزان کشت گردو را در خود جای می دهند.

نسترن سعادت
۱۱تیر

خاستگاه کیوی به شمال چین بر می گردد، اما امروزه در نواحی جنوبی چین نیز پراکنده شده است. کشور چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادر کننده نهال پیوندی این میوه می‌باشد. دربازار جهانی آنرا kiwifruit می گویند اما در شمال آمریکا معمولاً آنرا کیوی می نامند. نام این میوه را از روی کرکهای روی پوست آن که کاملاً شبیه پرهای پرنده ای در نیوزیلند به همین نام است گرفته اند.

نسترن سعادت
۱۱تیر
گریپ فروت گیاهی هیبرید است و اولین بار که کشف شد به آن میوه ممنوعه (forbidden fruit ) گفته می شد. این گیاه حاصل تلاقی پرتقال C. × sinensis و C. grandis است. ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده گریپ فروت در دنیاست. پس از آن چین و آفریقای جنوبی قرار دارند.
نسترن سعادت
۱۱تیر

قهوه درختی است که ارتفاع آن تا هشت متر میرسد دارای ساقه ای استوانه ای شکل و برگهای نوک تیز ، متقابل ، بیضوی و همیشه سبز می باشد . گلهای قهوه برنگ سفید و بطور گروهی در کنار برگها ظاهر می شود . میوه آن که به نام قهوه معروف است بشکل تخم مرغی و برنگ سبز بوده که تدریجا زرد و سپس قرمز می شود . بهترین نوع قهوه ، قهوه عربی است که بحالت خودرو در حبشه ،‌سودان و مناطق استوائی آفریقا وجود دارد ولی اکنون کشت آندر برزیل ، ونزوئلا ، جزائر آنتیل و دیگر مناطق آمریکای جنوبی مرسوم است .

نسترن سعادت
۱۱تیر

فندق از خانواده  Betulaceaeو از جنس Corylus می باشد. نام علمی آن Corylus avellana و شامل 25 گونه، که تنها 9 گونه آن از نظر اقتصادی و بهنژادی اهمیت دارد. اکثراً بصورت درختچه بوده و بندرت بصورت درختان خزان پذیر، یک پایه، و دارای گلهای تک جنسی ( گل نر و ماده جدا از هم بر روی یک شاخه دیده می شوند) می باشد. گلهای نر بصورت شاتون و برهنه و گلهای ماده بصورت خوشه ای و دارای پوشش می باشند.

نسترن سعادت