گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۴فروردين

Black mulberry یا همان توت سیاه یک گونه گلدار از خانواده Moraceae می باشد که بومی آسیای غربی بوده و قبل از دوران رومی ها به اروپا برده شده است.

نسترن سعادت
۰۴فروردين

توت یکی از گیاهان دو لپه است. توت در گیاه شناسی معمول ترین گونه میوه گوشتدار یک تکه محسوب می شود که در آن تمام دیواره تخمدان درون یک پیرابر خوراکی به عمل می آید. تخمدان همیشه در قسمت زیرین گلها که دارای یک یا چند برچه درون یک پوشش نازک می باشند قرار دارند و دارای قسمت

نسترن سعادت
۰۴فروردين

 درختی گرمسیری از  خانواده بقولات که این گیاه بومی مناطق استوایی قاره آفریقا است.تمبر هندی در میان ساکنین ماداگاسکار درختی مقدس و پادشاه درختان تلقی می‌شود. در کشور هند باغ‌های بزرگ تمر هندی سالانه حدود ۲۷۵٬۵۰۰ تن میوه تولید می‌کنند.هر درخت بالغ می‌تواند سالیانه تا ۱۷۵ کیلوگرم میوه دهد.

نسترن سعادت
۰۴فروردين

پسته از حدود 70 سال پیش با شروع صادرات، ارزش اقتصادی و تجاری ویژه ای پیدا کرد و ایران به عنوان اولین و مهم ترین صادر کننده آن در دنیا شهرت یافت. این محصول در ایران پس از فرش دستباف دومین کالای عمده غیر نفتی صادراتی کشور است. ایران هفتمین تولید کننده محصولات باغبانی و سومین کشور از لحاظ تنوع تولید در دنیا است در بین تعداد محدود کشورهای تولید کننده، پسته ایران به دلیل کیفیت عالی در دنیا بی نظیر است و از اهمیت پسته در این مرز و بوم همین بس که از دیر باز آن را طلای سبز نامیده اند. پسته یکی از محصولات باغبانی است که با نام ایران در آمیخته و تولید آن در کشور سابقه تاریخی دارد.

نسترن سعادت
۰۴فروردين

معروف‌ترین گونه اصلاح شده پرتقال در دنیا تامسون ناول می‌باشد. پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده‌است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده‌است. پرتقال ابتدا از چین به هندوستان برده شده و سپس آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافت.

نسترن سعادت
۰۴فروردين

گیاه "بلوبری کاستاریکا" یکی از گیاهان خانواده ی خلنگیان یا Ericaceae می باشد. گونه های مختلف جنس Vaccinium گیاهانی درختی یا درختچه ای بوده که اغلب آنها نیز میوه های خوراکی تولید می کنند. و معمولاً در خاک های اسیدی رشد بهتری دارند.

نسترن سعادت
۰۴فروردين

میوه "به" بصورت جهانی در فرانسه، یونان، آرژانتین، نیوزیلند و ایران پرورش می یابد. درخت "به" درختی است از %تیره گل سرخیان، جزو دسته سیب ها که پشت برگهایش کرک دار است. آنرا در آستارا، "هیوا"، در رامیان و کتول، "شغال"، در لاهیجان و دلیجان و رودسر، "توچ" و در رامسر و شهسوار، "سنگه" می نامند.

نسترن سعادت