گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۵شهریور

قارچ "اسپلیت گیل"  یکی از قارچ های بسیار معمولی از خانواده شیزوفیلاسه است. در ابتدا از نظر مورفولوژیکی به عنوان یک گونه ای که انتشار جهانی نیز دارد توصیف می شد ولی بعدها مشخص شد که این جنس دارای چندین گونه ی مختلط دیگر نیز می باشد که انتشار کمی دارند.

نسترن سعادت
۰۴شهریور

قارچ دُم بوقلمون یکی از قارچ های خانواده ی پُلیپوراسه است که در سراسر جهان یافت می شود. نام این قارچ به دلیل چندین رنگ بودن آن انتخاب شده است که شباهت بسیاری به چندرنگ بودن دُم بوقلمون های وحشی دارد.

نسترن سعادت
۰۴شهریور

تا آنجا که از شواهد تاریخی بر می آید، ارگوت را اولین بار در چین باستان به عنوان ماده ای دارویی و به طور دقیق تر به عنوان داروی تسریع کننده تولد نوزاد به کار برده اند. حکیمان معروف یونان از جمله جالینوس و دیوسکورید نیز از این قارچ به عنوان یک ماده دارویی یاد کرده اند.

نسترن سعادت
۰۳شهریور

قارچ های خوراکی قارچ های ماکرو هستند آن قدر بزرگ هستند که با چشم غیرمسلح دیده می شوند. آنها ممکن است رو یا زیر زمین ظاهر شوند که انواع روی زمین، با دست چیده می شوند. خوراکی بودن قارچ ها می تواند به صورت عدم وجود ترکیبات سمی برای انسان در قارچ و داشتن مزه و بوی مطبوع تعریف شود. انسان ها از قارچ های خوراکی به دلیل ارزش غذایی آنها برای غذا استفاده می کنند. همچنین گاهی از قارچ ها برای ارزش دارویی و پزشکی آنها جهت درمان استفاده می شود. قارچ هایی که افراد اجراکننده پزشکی عامیانه استفاده می کنند به قارچ های دارویی معروف هستند.

نسترن سعادت
۰۳شهریور

قارچ‌ها دسته‌ای جداگانه از یوکاریوت‌ها را تشکیل می‌دهند و نه گیاه هستند و نه جانور. این دسته همگی دگرپرورده (هتروتروف یا دگرخوار) بوده و برای رشد و تکثیر به ترکیبات آلی برای دریافت انرژی و کربن نیاز دارند. قارچها هوازی یا ناهوازی اختیاری هستند. اکثر قارچها گندروی (ساپروتروف) بوده، در خاک و آب به سر می‌برند و در این نواحی، بقایای گیاهی و جانوری را تجزیه می‌کنند. قارچها مانند باکتری‌ها در تجزیهٔ مواد و گردش عناصر در طبیعت دخالت داشته، حائز اهمیتند. علم مطالعهٔ قارچ‌ها را قارچ‌شناسی نامیده و علم مطالعهٔ قارچ‌های انگل برای انسان را قارچ‌شناسی پزشکی گویند (این انگل‌ها بیماری‌های زیادی به وجود می‌آورند).

نسترن سعادت
۰۲شهریور

امروزه قارچ دکمه ای در بیش از 70 کشور تولید می شود. میزان تولید آن بیش از 1.5 میلیون تن در سال و به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار است. ممکن است قارچ دکمه ای(Agaricus bisporus) با قارچ دیگری به نام Agaricus xanthodermus که شباهت زیادی به آن دارد اشتباه گرفته شود. قارچ Agaricus xanthodermus سمی و سرشار از ترکیبات فنلی است و باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در افراد می شود. یکی از تفاوتهای این قارچ با قارچ دکمه ای معمولی این است که قارچ دکمه ای وقتی خرد و یا کوبیده می شود قهوه ای یا سیاه می شود ولی قارچ Agaricus xanthodermus در صورت کوبیده شدن زرد می شود.

نسترن سعادت
۰۲شهریور

تاجریزی دارویی در موطن خود گیاهی چند ساله و درختچه ای است و ساقه های آن چوبی می باشد. در مناطق سردسیر، گیاهی علفی و یک ساله می باشد.

نسترن سعادت
۰۱شهریور


مِشیما یا پافیلی قارچی است که از نظر ظاهری مشابه سُم حیوانات سُم دار یا پای فیل است.

این قارچ دارای مزه ای تلخ می باشد. و به صورت وحشی و خودرو روی درختان توت سفید یا شاه توت رشد می کند.

رنگ ساقه های آن از قهوه ای تیره تا مشکی است.

نسترن سعادت
۰۱شهریور

پنیرک گیاهی یکساله، دوساله و یا به ندرت چندساله است. منشأ این گیاه آسیای میانه گزارش شده و تقریباً در تمام نقاط جهان می روید.

ریشه پنیرک کم و بیش منشعب، مخروطی شکل، مستقیم و ضخامت آن 5/1 تا 5/2 سانتیمتر است. ارتفاع این گیاه متفاوت است و به شرایط اقلیمی محل رویش بستگی دارد و بین 50 تا 100 سانتیمتر می باشد. قسمت پایین ساقه (پای ساقه) کم و بیش چوبی است. 

نسترن سعادت