گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

قارچ دُم بوقلمون

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ب.ظ

قارچ دُم بوقلمون یکی از قارچ های خانواده ی پُلیپوراسه است که در سراسر جهان یافت می شود. نام این قارچ به دلیل چندین رنگ بودن آن انتخاب شده است که شباهت بسیاری به چندرنگ بودن دُم بوقلمون های وحشی دارد.

سطح انتهای کلاهک قارچ یک نقطه ی متحدالمرکز با رنگ های مختلف را به وجود می آورد. گوشت آن حدود یک تا سه میلیمتر ضخامت داشته و دارای ساختاری چرمی است.

گونه های قدیمی تر این قارچ به دلیل رشد جلبک های سبز روی نقاط متحدالمرکز، ممکن است به رنگ سبز دیده شوند.

این قارچ معمولاً در لایه های آجرها و سفال ها رشد می کند. همچنین در جنگل های شمال آمریکا روی درختان مرده و کنده های متلاشی شده و روی درختان خانواده ی مخروطیان، می روید.

کلاهک آن به رنگ های قهوه ای زنگاری یا قهوه ای تیره و گاهی با نقاط سیاه دیده می شود. این کلاهک ها پهن بوده و حدود 8 × 5 × 0.5-1 سانتیمتر مساحت دارند. و اغلب سه گوش یا گِرد با کرک های نرم می باشند.

سطح منافذ یا پورهای این قارچ به رنگ مایل به سفید تا قهوه ای روشن بوده و گرد می باشد که با افزایش سن دارای پیچ خوردگی هایی می شود. حدود 2 تا 5 پور در هر میلیمتر مشاهده می گردد.

اسپورهای این قارچ دارای ابعاد 5-6 × 1.5-2 میکرومتر، صاف، استوانه ای و غیرآمیلوئیدی (غیرنشاسته ای) است.

مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

اخذ ویزای استرالیا در کوتاهترین زمان ممکن

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . ویزای اسکیل ورکر تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا موکلین در سریعترین زمان ممکن ویزایشان را دریافت و به هدف خود یعنی مهاجرت به استرالیا برای زندگی بهتر دست یابند . همین حالا می توانید با موسسه تداوم نسل سپبد تماس بگیرید و مشاوره کنید و با خیالی آسوده پرونده ی مها جرتی خود را به ما بسپارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
نسترن سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی