گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۲۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۴آذر

از زمان روم باستان کشت شده و در فصل زمستان موجود نیست. معمولا در زمانیکه نرم شود خورده می شود اما در رنج های متفاوتی از رسیدگی بسته به ذائقه قابل خوردن می باشد. بومی آسیای جنوبی و در جنوب شرقی اروپا نیز یافت می شود.

نسترن سعادت
۲۴آذر

آووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است. این درخت در مناطق گرم و استوایی می روید و میوه ای سبز رنگ با هسته ای درشت دارد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است.

نسترن سعادت
۲۴آذر

درخت سیب کاستارد ، گیاهی است دو لپه ای از خانواده Annonaceae  که بومی کارائیب و آمریکای مرکزی میباشد.

زیستگاه این درخت مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری میباشد .

نسترن سعادت
۲۴آذر

"آنونا چریمولا" که به آن "چریمویا" نیز گفته می شود گیاهی است با میوه های خوراکی و از خانواده ی آنوناسه که بومی دره های رشته کوه های آند از پرو، اکوادور و کلمبیا می باشد. اما به صورت تجاری در استرالیا، آمریکای جنوبی، آسیا، اسپانیا، ایتالیا و کالیفرنیا نیز کشت می شود.

نسترن سعادت
۲۴آذر

گیاه "آنونا پالودوسا" درختچه ای است که عمدتاً تا حدود 120 تا 150 سانتیمتر ارتفاع رشد می کند اما در برخی موارد نیز می تواند به صورت درختی به ارتفاع بیش از 7 متر نیز رشد کند.

نسترن سعادت
۲۴آذر

آناناس میوه ای است گرمسیری از خانواده برومیلیاسه(Bromeliaceae)  که تا کنون ۱۸۰۰ گونه از آن در ۴۶ جنس شناسایی شده است.

نسترن سعادت
۲۴آذر

گیاه "امبارِلا" درختی از خانواده ی پسته (Anacadiaceae) و مخصوص نواحی استوایی و گرمسیری است.

جنس Spondias دارای 17 گونه بوده که 7 گونه ی آن بومی نواحی جدیدالحاره و 10 گونه از آن نیز بومی نواحی گرمسیر آسیا است. این گیاهان اغلب خزاندار یا نیمه همیشه سبز می باشند.

نسترن سعادت
۲۴آذر

خصوصیات گیاهشناسی:

"آلوی جنگلی" درختی است از خانواده ی ساپوتاسه (Sapotaceae) که به صورت تجاری از چوب آن استفاده می شود. این درختان بومی آمریکای جنوبی، بخش هایی از برزیل، آرژانتین و پاراگوئه است.

نسترن سعادت
۲۴آذر

خصوصیات گیاهشناسی:

"آلوی کاکائو" بصورت درختچه ای به ارتفاع یک تا سه متر و یا درختی انبوه به ارتفاع دو تا شش متر دیده می شود که به ندرت به 10 متر نیز می رسد.

نسترن سعادت
۲۴آذر

داویدسون یک جنس دارای 2 یا سه گونه می باشد. درخت "آلوی داویدسون" یا "اورای"، درختی از جنس داویدسون و متعلق به جنگل های بارانی شمال کوئینزلند و استرالیا است.

نسترن سعادت