گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱خرداد

"شلیل" نوعی هلو است که در اثر جهش رویشی در یکی از ژن های هلو ایجاد گشته است و به اندازه هلو قدمت دارد. این جهش دارای تواتری بالا است و پیوسته در طبیعت در هر جهت (یعنی از هلو به شلیل و از شلیل به هلو) انجام می پذیرد و نتیجه آن در هلو از بین رفتن کرک های روی میوه و ایجاد رنگ و عطر و طعم خاص شلیل، و در شلیل برگشت به هلو می باشد.

نسترن سعادت
۳۱خرداد

درخت عناب بومی مناطق گرمسیر بوده و از چین منشاء گرفته و برای هزاران سال در آنجا کشت و کار می گردید. امروزه این درخت می تواند در کل کره زمین یافت شود. عناب تازه در کره، چین، ویتنام و فروشگاه های هند بیشتر یافت می شود.

نسترن سعادت
۳۱خرداد

(زرشک) درختچه ای است در خانواده Barberry که بومی  مرکز و جنوب اروپا ،شمال غربی آفریقا ، غرب آسیا و شمال آمریکا می باشد .

این درختچه در ایران بسیار زیاد می باشد به ویژه در خاک های آهکی خراسان، آذربایجان، گیلان ، مازندران، تهران و فارس.

ایران بزرگترین تولید کننده زرشک در جهان می باشد.منطقه اصلی کشت زرشک در ایران خراسان جنوبی است.

نسترن سعادت
۲۳خرداد
گیاه سیب از اعضای زیرخانواده پوموییده و تیره گل سرخ است. گلابی، به و ازگیل نیز همانند سیب در همین تیره قرار می گیرند. جنس مالوس دست کم دارای ۱۵ گونه اصلی است اما تردیدهایی درباره تعداد گونه های این جنس وجود دارد و در برخی از رده بندی ها شمار گونه های آن به ۳۳ گونه بالغ می شود.
سیب گیاهی به شکل درختچه یا درخت کوتاه با شاخه های بدون تیغ و برگ های ساده، تخم مرغی با لبه دالبر و راس تیز و کوتاه است که در سطح زیرین برهنه و بدون کرک و در سطح رویی کرک دار است.
نسترن سعادت
۲۳خرداد


ارتفاع درخت به 6 تا 12 متر می رسد. طول عمر درخت 30-40 سال است. تاج درخت کرد یا کمی کشیده است. رنگ ساقه درخت از قهوه ای تا خاکستری است.

نسترن سعادت
۲۳خرداد

زالزالک درختچه یا درختانی کوچک به ارتفاع 5 تا 14 متر، با شاخه های انبوه و خاردار از تیره گل سرخیان با میوه ای خوراکی می باشد. این درختچه دارای شکوفه های پُرپَر زیباا به رنگ سفید یا صورتی و معطر است. درختچه زالزالک در دامنه کوه ها و اراضی جنگلی آفتابی در سرتاسر جهان می روید.

زالزالک در ایران از جمله در بلندی‌های بالای ۲۵۰۰ متر در استان کهگیلویه و بویراحمد، استان فارس و استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آبادمی‌روید. این گیاه در استان آذربایجان شرقی و استان کردستان و شمال استان آذربایجان غربی هم به وفور یافت می‌شود.

نسترن سعادت
۲۳خرداد

خرمالوی ژاپنی ، درختی برگریز از خانواده خرمالوئیان (Ebenaceae )میباشد که بومی آسیا به خصوص ژاپن و چین می باشد .

این گیاه در ابتدا در اکثر نواحی آسیای شرقی پرورش یافت و بعدها در دهه اول سده نوزدهم به کالیفرنیا و جنوب اروپا معرفی شد.خرمالوی ژاپنی بومی نواحی گرمسیر میباشد که نه تنها به علت میوه های خوراکی خوشمزه بلکه به علت ویژگی های زینتی بسیار محبوب میباشد .

نسترن سعادت