گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

سدر سفید

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ

درخت همیشه سبز است، در خانواده سرو Cupressaceae است که بومی شمال شرق ایالات متحده آمریکا و جنوب شرق کانادا، اما به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی کشت می شده است.

پوست درخت خاکستری و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. درختی همیشه سبز است و 10 تا 20 متر بلندی دارد و به شکل مخروطی و می تواند تک پایه یا دو پایه باشد.

برگ ها کوچک و دارای یک غده صمغی کوچک در پشت برگ و به رنگ سبز تیره. گل اهمیت زینتی ندارد و در نوک شاخه ها به تنهایی قرار گرفته است. میوه ان به شکل مخروط نازک کوچکی است به رنگ قهوه ای مایل به زرد

عصاره های سدر برای درمان تب ،‌سرماخوردگی ،‌سردرد و رماتیسم ، التهاب برونشیت و سنگ مثانه مورد استفاده قرار می گیرند . شاخه های جوان و تازه این گیاه در طب هوموئپاتی و برای تهیه داروهای مورد استفاده دردرمان زخم ، جوش های پوستی ،‌رماتیسم و سرماخوردگی عمومی کاربرد دارند.

سدر یا روغن آن نیز بصورت سنتی برای سقط جنین استفاده می شده اند که البته گاهی همراه با مرگ مادر بوده است.روغن یا عصاره های حاصل از این گیاه در صورت استعمال موضعی بروی پوست سبب کاهش تحریک شده و برای درمان رماتیسم ،‌زگیل ها ، گرفتن ماهیچه ،‌عفونت های پوستی و دردهای عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس روغنی سدر در محصولات دارویی ضدعفونی کننده ، مواد آرایشی مو ، صابون های مایع ، حشره کش ها و مواد بوبر بکار می شود. برگ های پودر شده این گیاه سبب از بین رفتن مگس ها و کنه ها می گردند.

برای کشت از قلمه ساقه می توان استفاده کرد و در فصل تابستان زمان مناسبی است با استفاده از هورمون ریشه IBA در ریشه زنی تسریع می شود و درجه دمای خاک 65_70 درجه فارنهایت است و طی 8_12 هفته ریشه می زند.توسط بذر نیز انتشار می یابد که زمان کاشت آن اوایل پاییز است دانه را در دمای 40 فارنهایت به مدت 2 ماه می گذاریم.


ویزای استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا - مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید تخصصی ترین مرکز اخذ ویزای استرالیا و خدمات مهاجرت به استرالیا

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی