گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۵۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰شهریور


Laburnum Anagyroides درختچه‌ای بزرگ یا درختی به ارتفاع 7 متر بومی مناطق کوهستانی جنوب اروپا، دارای تاج عموماً کروی تا مخروطی، با شاخه‌های ایستاده، با پوست سبز مایل به خاکستری و خزان کننده میباشد.

نسترن سعادت
۳۰شهریور


درخت زمرد، گیاهی همیشه سبز از خانواده  Bignoniaceae ( بیگنونیاسه ) میباشد  که بومی مناطق نیمه گرمسیری و مدیترانه ای جنوب چین و تایوان است .

نسترن سعادت
۲۷شهریور


ختمی درختچه ای است خزان کننده از خانواده  Malvaceae مالواسه که بومی اکثر نقاط آسیا میباشد .

این درختچه در کشور ما در مناطقی از استان های مازندران، گرگان، گیلان، همدان،اصفهان ، فارس و تهران کاشته میشود.

نسترن سعادت
۲۷شهریور


داغداغان درختی است برگریز از خانواده cannabaceae که بومی ایران و مناطق مدیترانه ای میباشد.

داغداغان در آمریکای شمالی،جنوب شرقی اروپا، خاور دور، قفقاز، مناطق مدیترانه‌ای ، شمال آفریقا و جنوب غرب آسیا دیده می‌شود.

نسترن سعادت
۲۷شهریور


داویدیا درختی زیبا و نسبتا عجیب می باشد از خانواده cornaceae  که بومی مرکز و غرب کشور چین می باشد.

نسترن سعادت
۱۸شهریور


Eastern redbud درختچه ای است برگریز از خانواده Fabaceae  که بومی شمال شرقی آمریکا میباشد و از کانادا تا شمال فلوریدا دیده میشود.

نسترن سعادت
۱۸شهریور


این گیاه توسط ابوعلی سینا، پزشک و دانشمند ایرانی معرفی و نامگذاری شد. نام جنس و خانواده این گیاه هم از نام ابوعلی سینا گرفته شده است. در منابع مختلف برای جنس Avicennia 4 تا 14 گونه معرفی شده است.

نسترن سعادت
۱۸شهریور


درخت یا درختچه ی انبوه خاس با برگ های براق و میوه های سرخ زیبا درختی خاص جلوه می کند بخصوص به دلیل همیشه سبز بودنش، زمستان بی برگ و بار را پر شور و حرارت می کند.

نسترن سعادت
۱۳شهریور

گیاه  Rhizophora mucronata  ( درخت چندل) ، درختی آبزی از خانواده  Rhizophoraceae بوده که در جنگل های مانگرو در لابه لای درختان حرا میروید.

نسترن سعادت
۱۳شهریور

 

درخت چینی گونه از گیاهان گلدهنده بوده و به خانواده ساپینداسه تعلق دارد.این گیاه بومی نواحی شرقی آسیا است و در چین و کره بیشتر یافت می گردد.

نسترن سعادت