گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

درخت پروانه

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷ ب.ظ


Laburnum Anagyroides درختچه‌ای بزرگ یا درختی به ارتفاع 7 متر بومی مناطق کوهستانی جنوب اروپا، دارای تاج عموماً کروی تا مخروطی، با شاخه‌های ایستاده، با پوست سبز مایل به خاکستری و خزان کننده میباشد.

برگ‌ها متناوب، 3 برگچه‌ای، دمبرگدار، برگچه‌ها بیضوی تا بیضوی مستطیلی یا بیضوی- واژتخم‌مرغی، به طول 8-3 سانتی‌متر. هنگام جوانی در سطح تحتانی سبز مایل به خاکستری، کرکدار، دمبرگ‌ها به طول 6-2 سانتی‌متر هستند.

گل‌ها پروانه آسا، زرد، در گل آذین خوشه‌ای انتهایی، اغلب واژگون میباشند.

میوه آن نیام، فشرده، دیر شکوفا به طول حدود 5 سانتی‌متر است.

درختچه‌ای است که قابلیت کاشت در نواحی ایران - تورانی و اروپا- سیبری را دارد و در ایران در بخش‌هایی از تهران و کرج کاشته شده است.

گل ها دارای عطری شیرین و ملایم هستند. ولی دقت داشته باشید که تمام قسمت های این گیاه سمی هستند خصوصا در هنگامی که نارس باشند.

نیاز آبی آن متوسط و کاملاً آفتاب پسند است. گل‌های زرد و پر پشت بهاره آن و میوه‌های نیام و دیر شکوفا و سبز رنگ آن زیبایی خاصی دارد.

در خاک های زهکشی شده و ارگانیک به خوبی رشد می کند. این گیاه درختچه ای است و به آن زنجیره ی طلایی هم می گویند. چون گل آذین های آن به شکل یک زنجیر طلایی از درخت آویزان هستند.

گل ها عمر کمی دارند. این گیاه تحمل شرایط گرمایی را ندارد و رشد آن کند و متوسط است.

گل های طلایی و خوشه ای و آویزان این درختچه منظره ی بسیار زیبایی به این درختچه ی برگریز می دهند. گل ها در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند. از چوب این درختچه استفاده ی صنعتی و تجاری می شود. چوب نزدیک به پوست این درخت زرد رنگ و مغز چوب قهوه ای رنگ است. از چوب آن برای ساخت کالاهای زینتی و مهره های شطرنج استفاده می شود.

این گیاه را می توان از طریق قلمه و همچنین کاشت بذرها تکثیر نمود.

برخی از قسمت های این گیاه سمی هستند و در هنگام جداسازی و یا حمل می تواند موجب مسمومیت شود.

این گیاه یکی از محبوب ترین درختچه های گلدار و زینتی اما سمی است. میوه های این گیاه به شکل غلاف است و بایستی بسیار مراقب بود که توسط کودکان بلعیده نشود. میوه های درون غلاف به شکل نحود فرنگی هستند و دوز هایی از آن باعث مسمومیت اسهال و تهوع می گردد.


پارچه مبلی

تعمیرات مبلمان آرمین

مرکز تخصصی رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

قبول سفارش تعمیرات مبل از کلیه مناطق تهران

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی