گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰مهر


زیتون تلخ یک گونه برگریز می باشد در خانواده Meliaceae (شال سنجد) با نام معمول China berry که بومی جنوب شرقی آسیا ( پاکستان، هند ، هندوچین )و استرالیا می باشد.

نسترن سعادت
۲۹مهر

زیتون بومی سوریه و قسمت‌های ساحلی آسیای میانه بوده و فراوانی آن در یونان و مجمع الجزایر آن است. 

نسترن سعادت
۲۸مهر


درختچه توری گونه ای گیاه زینتی محبوب در دنیا میباشد . این درخت یا درختچه از جنس Lagerstroemia در خانواده Lythraceae (حنا) بومی آسیا (چین، کره و ژاپن) میباشد.

نسترن سعادت
۲۷مهر


درختچه توری ملکه (Queen's Crape-myrtle) گونه ای از جنس Lagerstroemia در خانواده Lythraceae بومی مناطق گرمسیری جنوب آسیا میباشد و در کشورهای فیلیپین و هند بیشتر یافت میشوند.

نسترن سعادت
۲۶مهر


گیاه  Deutzia gracilis ( دوتسیا ) درختچه ای برگریز از خانواده  Hydrangaceae ( هایدرانگسه ) بوده که بومی آسیای شرقی و مرکزی و به خصوص ژاپن میباشد .

نسترن سعادت
۲۵مهر


راش شرقی از خانواده فاگاسه یا راشیان است که به اوراسیا در شرق اروپا و غرب آسیا تعلق دارد.

نسترن سعادت
۲۴مهر

درخت سه رنگ ،یک درخت همیشه سبز میباشد .نام علمی سه رنگ از لغت یونانی Photieinos به معنای درخشان اقتباس و بعلت براق بودن برگهای آن به این نام مرسوم شده است.

نسترن سعادت
۲۳مهر

درخت عرعر بومی شما شرقی و مرکز چین و تایوان و کره شمالی است. این درخت بر خلاف گونه های دیگر این جنس که در مناطق استوایی رشد می کنند، در آب و هوای معتدل یافت می شود. 
نسترن سعادت
۰۷مهر


درخت فندق، درختچه ای برگریز از خانواده  Betulaceae ( بتولاسه) است که بومی جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا ( از بالکان تا ترکیه )  میباشد.

نسترن سعادت
۰۷مهر


درخت لاله ، درختی است زینتی و بسیار زیبا از خانواده Magnoliaceae که بومی آمریکای شمالی و مرکزی میباشد.

نسترن سعادت