گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

۲۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱مرداد

اسم علمی این گیاه Dieffenbachia amoena ، از خانواده Araceae میباشد. این جنس دارای ۳۰ گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز چند ساله است که برای برگهای زیبایش پرورش داده می شودند.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

افزودن خط

پوتوس از خانواده گل‌شیپوریان ، جنس پوتوس‌ها و بومی جزایر سلیمان است. این گیاه را در گلخانه‌های گرم نگهداری و تکثیر می‌کنند، ارزش تزئینی آن مرهون رنگ‌های ابلق مرکب زرد تند و سفید مایل به کرم است.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

بنجامین آمستل یا فیکوس آمستل یا فیکوس برگ دراز با اسم علمی Ficus Binnendijkii از خانواده موراسه و بومی هلند میباشد.

این نوع از ficus دارای برگ های بلند و باریک میباشد . بسیار مناسب برای منزل و یا گلخانه می باشد. دارای شاخ و برگ نسبتاً زیاد بوده ولی گل ندارد.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

اسم علمی بنت القنسول Euphorbia pulcherrima ، از خانواده Euphorbia میباشد.این گونه بومی مکزیک است و ارتفاع آن به یک متر وگسترش آن به ۴۵ سانتی متر می رسد.

این گیاه در آمریکا برای تزیین دکوراسیون در خانه ها ، کلیساها ، ادارات ، و جاهای دیگر مخصوصاً در زمان کریسمس به کار میرود. 

نسترن سعادت
۳۱مرداد

اسم علمی برگ عبائی Aspidistra elatior واز خانواده Liliaceae میباشد. برگ عبائی گیاهی است بومی چین و ژاپن که داری ریزوم بوده و بدون ساقه هوایی می باشد.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

برگهای این گیاه پهن و دارای بریدگی‌های عمیق می‌باشد. هوای گرم و مرطوب ، ایده آل آنهاست. تغییرات درجه حرارت را به راحتی می‌پذیرند. ریشه‌های هوایی آنها احتیاج به تغذیه و تکیه گاه خزه‌دار دارند این گونه دارای ۵۰ گونه همیشه سبز بالا رونده است که به وسیله ریشه های هوایی خود که از گرهها خارج می شوند، به اجسام مجاور تکیه می کنند.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

گیاه آپارتمانی گیاهی است که قابلیت رشد در مکان های سرپوشیده مانند داخل منازل، ادارات و غیره را داشته باشد و معمولا برای اهداف تزئینی ، اثران مثبت روانی و یا دلایل بهداشتی از جمله به عنوان تصفیه هوای داخل ساختمان پرورش داده میشوند . این گیاهان اغلب بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند.عوامل اصلی که در هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: آبیاری ، نور ، مخلوط خاک ، دما ، رطوبت ، کود و مبارزه با آفات.

نسترن سعادت
۳۱مرداد

کاکتوس ها در ابتدا تنها در شمال و جنوب و نواحی مرکزی آمریکا رشد می‌کرند اما امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک جهان توسط مردم پراکنده شده اند. کاکتوس ها طی طوفانهای ناگهانی آب را ذخیره کرده و آب ذخیره شده را طی ماه‌ های خشک سالی به مصرف می‌رسانند. بیشتر کاکتوسها ریشه‌های عمیقی داشته و ساقه شبکه مانندی دارند که به‌عنوان منبع ذخیره آب عمل می‌کنند ساقه کاکتوس توسط تیغ‌هایی محافظت می‌شود. معمولاً کاکتوسها برگهای خیلی کوچکی داشته و یا اصلاً برگ ندارند.

نسترن سعادت
۲۸مرداد

سمپرویوم جنسی از خانواده ی کراسولاسه است.این خانواده دارای 40 جنس می باشد. این گیاهان همیشه سبز هستند و برگ های آن ها به صورت روزت قرار می گیرند.

این گیاهان آب را در برگ های ضخیم خود ذخیره می کنند و می توانند خشکی را تحمل نمایند.

نسترن سعادت
۲۸مرداد

آکالیفا مارجیناتا یا آکالیفای برگی گیاهی است که برگ‌های سبز تیره مایل به قهوه‌ای، شاتون‌های صورتی کوتاه و یک ساقه چوبی و ایستاده دارد. در شرایط کشور ما بعنوان یک گیاه آپارتمانی داخل منزل قابل نگهداری است.

نسترن سعادت