گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

توت سیاه

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۷ ب.ظ

Black mulberry یا همان توت سیاه یک گونه گلدار از خانواده Moraceae می باشد که بومی آسیای غربی بوده و قبل از دوران رومی ها به اروپا برده شده است.

این درخت در جنگل های شمال ایران به صورت پراکنده می روید.

توت سیاه بیشتر به دلیل میوه اش مورد توجه می باشد البته گاهی برای کنترل فرسایش خاک نیز کاشته می شود.ولی به علت ریزش میوه و لک کردن سطوح مفروش و باغچه ها، به عنوان درخت زینتی چندان مورد توجه نیست.

توت سیاه بسیار شبیه شاتوت می باشد ولی برخلاف آن میوه هایش شیرین و تا حدی لزج می باشد. 

Black mulberry درختی در حال رشد می باشد که تا 15 متر نیز رشد می کند برگهای این درخت 10 تا 20 سانتی متر طول دارند و 6 تا 10 سانتی متر پهنا دارند .این گیاه خودبارور می باشد.

فصل گلدهی این درخت از اردیبهشت تا خرداد بوده و میوه های این درخت بین مرداد تا شهریور رسیده می شوند.میوه ها وقتی که رسیده شوند خودشان از درخت می افتند و باید خورده شوند مگرنه پوسیده می شوند.

میوه این درخت خوردنی می باشد و به رنگ بنفش تیره (تقریبا سیاه) است و بسیار مورد توجه می باشد و چه به صورت خام چه به صورت پخته شده مصرف می شود و دسر میوه بسیار عالی می باشد .


واریته های توت قرمز و توت سفید نیز مشابه توت سیاه هستند و میوه های خوراکی خوبی تولید می کنند.

نگهداری این گیاه ساده می باشد .دمایی بین 5 تا 28 درجه برای این گیاه مناسب می باشد .خاک مناسب برای این گیاه خاک لومی یا رسی غنی ، مرطوب و خوب زهکشی شده می باشد.

بهتر است در جای آفتابی یا نیمسایه قرار گیرد.هرگونه هرس باید در زمستان انجام شود وقتی که گیاه به خواب زمستانی می رود.پائیز از کود دامی استفاده شود.این گیاه به خوبی آلودگی های جوی را تحمل می کند و در مقابل بیماری های قارچی مصون است.

برای تکثیر توت سیاه در ماه بهمن بذر این گیاه را در قالب سرد قرار دهید ، بذر معمولا در اوایل بهار جوانه می زند گرچه گاهی 12 ماه طول می کشد ، وقتی جوانه ها به اندازه کافی بزرگ شدند آنها را در گلدانهای مجزا قرار دهید.

مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

اخذ ویزای استرالیا در کوتاهترین زمان ممکن

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . ویزای اسکیل ورکر تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا موکلین در سریعترین زمان ممکن ویزایشان را دریافت و به هدف خود یعنی مهاجرت به استرالیا برای زندگی بهتر دست یابند . همین حالا می توانید با موسسه تداوم نسل سپبد تماس بگیرید و مشاوره کنید و با خیالی آسوده پرونده ی مها جرتی خود را به ما بسپارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی