گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

بلوبری کاستاریکا

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۱ ب.ظ

گیاه "بلوبری کاستاریکا" یکی از گیاهان خانواده ی خلنگیان یا Ericaceae می باشد. گونه های مختلف جنس Vaccinium گیاهانی درختی یا درختچه ای بوده که اغلب آنها نیز میوه های خوراکی تولید می کنند. و معمولاً در خاک های اسیدی رشد بهتری دارند.

بلوبری کاستاریکا گیاهانی درختچه ای و کندرشد می باشند که میوه های زیادی در سطح وسیع تولید می کنند. این درختچه ها با عادت رشد کوتاه و معمولاً تا 60 تا 90 سانتیمتر ارتفاع رشد می کنند.

برگ ها کوچک و براق می باشند.

گل ها به تعداد انبوه و در فصل بهار تولید می شوند.

میوه های این گیاه کمی کوچکتر از بلوبری های معمولی هستند. این میوه ها از نوع سته و به رنگ های آبی تیره تا مایل به قرمز دیده می شوند. میزان باردهی این گیاهان زیاد است به طوری که یک بوته ی کوچک می تواند در هر فصل، هزاران میوه تولید کند.

این گیاهان بومی نواحی مرتفع آمریکای مرکزی هستند.


شرایط محیط رشد:

برای رشد بهینه در نواحی نیمه گرمسیری یا خنک تر، به آفتاب کامل نیاز دارند ولی در نواحی گرمتر به آفتاب کامل به همراه کمی سایه نیز نیازمندند.

آبیاری این گیاهان باید به طور منظم و به خوبی صورت گیرد. میزان آبیاری نباید طوری باشد که به گیاه آسیب برساند.

خاک های اسیدی با پی اچ 4.5 یا کمتر برای رشد این گیاهان مناسب هستند.


کاربردها:

میوه های این گیاهان به صورت تازه خوری یا مانند بلوبری های معمولی مصرف می شوند.

همچنین از این بوته ها به عنوان درختچه ای زینتی در فضای سبز نیز استفاده می شود. به خصوص وقتی که درختچه ها حاوی میوه هایی به رنگ های آبی مایل به قرمز باشند، که در این صورت منظره ی زیبایی را به وجود می آورند.

آفات:

برگ های گیاهانی جنس Vaccinium اغلب مورد تغذیه ی لاروهای خانواده ی Lepidoptera قرار می گیرند.


تکثیر:

تکثیر این گیاهان از طریق کشت بذرهای آنها صورت می گیرد. این بذرها معمولاً حدود چند هفته تا چند ماه پس از کشت، جوانه می زنند.


مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

اخذ ویزای استرالیا در کوتاهترین زمان ممکن

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . ویزای اسکیل ورکر تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا موکلین در سریعترین زمان ممکن ویزایشان را دریافت و به هدف خود یعنی مهاجرت به استرالیا برای زندگی بهتر دست یابند . همین حالا می توانید با موسسه تداوم نسل سپبد تماس بگیرید و مشاوره کنید و با خیالی آسوده پرونده ی مها جرتی خود را به ما بسپارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی