گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

انگور کالیفرنیا

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۵۷ ق.ظ

انگور کالیفرنیا یا انگور وحشی کالیفرنیا به کالفرنیا و قسمت های جنوبی اورِگان تعلق دارد. همچون سایر گیاهان مناطق کالیفرنیا به دوره های خشکی مقاوم است.

سنگ مصنوعی سمنت پلاست


خصوصیات ظاهری :

انگور کالیفرنیا گیاهی خزان کننده بوده و همچ.ن سایر تاک ها رونده می باشد. این انگور بالغ بر 10 متر رشد کرده و از گیاهان دیگر بالا رفته یا می تواند با شاخه های پیچیده خود زمین را بپوشاند. در هنگام ریزش برگها، از رنگ سبز به رنگ نارنجی یا زرد تغییر رنگ می دهد. خوشه های انگور بنفش از تاک ها در پاییز آویزان می شوند. انگورها غذای مهمی را برای انواع مختلف حیوانات و پرندگان در مناطق بومی به حساب می آیند. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگها می‌باشد. یک بوته کامل می‌تواند بیش از دویست کیلو انگور بدهد.

شرایط محیط رشد:

انگور کالیفرنیا بعلت قوی بودن و اندازه درشت بوته در سراسر دنیا به عنوان پایه مورد استفاده قرار می گیرد. در مناطقی که حداکثر دمای ان بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل ان کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند. تابستان های طولانی، گرم تا گرم و خشک و زمستان های ملایم می باشد. یخبندان شاخه های جوان را از بین می برد. دمای متوسط روزانه باید حداقل 18 درجه ی سانتیگراد باشد. رطوبت باعث توسعه ی بیماری میشود. در ایالات متحده، این انگور در کالیفرنیا و آریزونا پرورش داده می شود، کشت انگور در جاهایی که بارندگی نمی باشد، بین زمان های شکوفه دهی و برداشت، بهتر می باشد. بارندگی در زمستان خوب است. چندین بار آبیاری ممکن است مورد نیاز باشد، آغاز آبیاری در بهار، زمانی که آب قابل دسترس در خاک به کار برده شده است، و تا برداشت ادامه پیدا می کند.

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی:

دانه های انگور حاوی 6 الی 20 درصد چربی می باشند، که به عنوان یک خوراکی، صابون، و به عنوان یک جانشین برای بزرک، مورد استفاده قرار می گیرند. برگهای این گونه و سایر گونه ها، در سایر تمدن ها به عنوان خوراکی مصرف می شوند. برگهای زیبای آن در فصل پاییز با رنگهای زیبای قرمز و نارنجی فضای سبز را بسیار زیبا میکند و از اینرو در صنعت فضای سبز نیز کاربرد دارد. برگ درخت انگور، برای زکام و عفونت‌های روده، ضد‌عفونی‌کننده مفید است. برگ مو دارای ساکاروز، اینوزیت، کوئرستین، کاروتن، اجسام تانیک، بتائین، تارتاریک اسید، مالیک اسید، اسکوربیک اسید، پتاسیم، آهن و سیلیکون است. دم کرده برگ‌های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می‌کند و برای رفع واریس مفید است. دم خوشه انگور دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است. در هسته انگور مقدری روغن و تانن موجود است . روغن هسته انگور دارای تری گلیسیرید ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک ، اسید لینولئیک ، اسید استئاریک و اسید آراشیک می باشد .

نحوه تکثیر گیاه:

جهت تکثیر بوته انگور قلمه های فصل بهار را قبل از جوانه زدن در بستر مناسب کاشته و در بهار آینده که ریشه دار شدند از بستر در می‌آورند و آن را در زمین اصلی به ردیف می‌کارند. پس از کاشت آن را آب می‌دهند. هر ۵ روز یا هر هفته آب داده شود. این بوته بعد از چهار سال بار می‌آورد و در ده سالگی بار آن کامل خواهد شد. بعد از چهار ساله شدن شاخه‌های فرعی و دراز یا شاخه‌های ضعیف آن را می‌برند تا هم فرصت رشد به شاخه‌های قوی تر داده باشند و هم مقدار بار آن را تحت کنترل درآورند وکیفیت بار آن را بالا ببرند. بوته مو را می‌توان روی زمین یا در حال تکیه بر چیزی بالا تر از خاک و زمین قرار داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۷
نسترن سعادت

انواع درخت میوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی