گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

کوفیا بونسای

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۵۵ ب.ظ

کوفیا با نام علمی Cuphea hyssopifolia گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده Lythraceae بومی مناطق گرمسیری آمریکا میباشد . این درختچه گلدار پتانسیل بسیار عالی برای تبدیل شدن به بونسای را دارد و قابل نگهداری در داخل و خارج ساختمان در فضای باز است.

این گونه در مکزیک ، گواتمالا و چین یافت میشود ولی معمولاً از چین وارد میشود.

بونسای کوفه آ دارای برگ ها نیزه ای شکل کوچک به رنگ سبز تیره است و گل های آن به رنگ های صورتی و بنفش فراوان است.

شاخه های آن رشد نسبتاً سریعی دارند ولی تنه آن اینطور نیست. سطح نگهداری و مراقبت از آن متوسط است و به مکانی با رطوبت و روشنایی خوب با محدوده دمایی 15 تا 25 درجه سانتیگراد در طول سال نیاز دارد.

رطوبت خوب ضروری است ، به خصوص در فصل زمستان و دوره گل دهی. به طور منظم به آبیاری نیاز دارد و هفته ای یکبار با اسپری بر رو و زیر برگ ها رطوبت لازم را برای آن مهیا کنید.

با کود آلی مایع رقیق شده از آوریل تا سپتامبر گیاه را تغذیه نمایید. برای گل دهی گیاهتان در اکتبر و مارس میتوانید از تقویت کننده های مخصوص استفاده نمایید.

اتوبار

باربری و اتوبار بارسلون : 22149545 - 88563350 - 44849865

اتوبار بارسلون

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون با بیش از دو دهه تجربه آماده حدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد. اتوبار بارسلون با در اختیار داشتن متخصصین مجرب عنوان بهترین شرکت باربری در تهران را به خود اختصاص داده است

نظرات  (۱)

۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۵:۴۶ شیما رحیمی

با سلام 

گیاه من خشک شده 

لطفا برای نجات گیاه من را راهنمایی کنید .

 

با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی