گل ، گیاهان زینتی ، باغبانی

آفتاب پرست - گل وانیل

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ

" گل آفتاب پرست" یا "گل وانیل" یکی از گیاهان چندساله و معطر بوده که بومی پرو است. یکی از ویژگی های برجسته ی این گیاه، داشتن بوی بسیار قوی و مشابه بوی وانیل می باشد.

این گیاه به عنوان گلی زینتی در حاشیه کاری پارک ها و در گلدان ها کشت می شود و بسیار محبوب و مورد علاقه می باشد. و دارای واریته های مختلف با گل هایی به رنگ های متنوع می باشد.


خصوصیات گیاهشناسی:

گل آفتاب پرست متعلق به خانواده گل گاو زبان بوده و تا حدود 2 تا 3 فوت ارتفاع نیز رشد می کند. گل های آن ستاره ای شکل و به رنگ های آبی پررنگ، ارغوانی، بنفش کم رنگ و یا سفید دیده می شوند که به صورت مدور روی خوشه های گل به قطر 2 تا 4 اینچ تشکیل می شوند.

برگ ها به رنگ سبز پررنگ بوده و دارای کرک هایی به طول 1 تا 3 اینچ می باشند.

تمام بخش های این گیاه سمی هستند. 

زمان گلدهی این گیاه اواخر بهار تا اوایل پاییز می باشد.

این گل ها هرمافرودیت بوده و گرده افشانی آنها توسط زنبورهای عسل و دوبالان صورت می گرد. همچنین بسیار جاذب زنبورهای عسل، پروانه ها یا پرندگان هستند.

شرایط محیط رشد:

این گیاه زینتی به آبیاری منظم، آفتاب کامل تا نیمه سایه نیاز دارد.

در خاک مرطوب و غنی از مواد و عناصر غذایی رشد می کند. باید دقت شود که خاک در فاصله دو آبیاری خشک نشود.

پی اچ مناسب خاک برای این گیاه حدود 6.1 تا 7.8 است.

تکثیر:

تکثیر این گیاه از طریق کشت بذرهای ان صورت می گیرد. بذرها را باید حدود 10 تا 12 هفته قبل از شروع فصل سرما کشت نمود. یا باید پس از اتمام دوره ی سرما آنها را کشت کرد.

همچنین می توان از طریق ریشه دار کردن قلمه های چوب نرم در اواخر تابستان نیز آنها را تکثیر نمود.

هشدار:

تمام بخش ها و همچنین بذور این گیاه سمی بوده و در صورت مصرف توسط حیوانات، می تواند زندگی آنها را به مخاطره بیاندازد. هرچند که طعم این گیاه برای حیوانات زیاد خوشایند نیست اما به همراه گیاهان سبز دیگر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیبات سمی در این گیاه سبب فلج شدن، خواب آلودگی و در نهایت منجر به مرگ حیوانات می گردد که این علائم در طی چند روز تا چند هفته بروز می کند.

اتوبار

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

خدمتگزاران شما در شرکت بزرگ اتوبار بارسلون با بهره گیری از سالها تجربه آماده اند تا آنچه را شما از یک جابجایی بی دغدغه انتظار دارید به شما هدیه دهند . شما هموطنان عزیز با تکیه بر رزومه ی قابل اطمینان گروه اجرایی فعال در اتوبار و باربری بارسلون میتوانید به تجربه ی باورنکردنی اسباب کشی منظم و برنامه ریزی شده دست یابید تا بعنوان خاطره ای شیرین در آینده از آن یاد کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی